Pozycjonowanie sklepu internetowego

Sklepy internetowe praktycznie całą swoją sprzedaż uzyskują dzięki promocji w internecie. Dominacja wyszukiwarek internetowych i przywiązanie użytkowników do korzystania z nich w pierwszej kolejności przy poszukiwaniach produktów, usług lub tematów powoduje, że pozycjonowanie sklepu internetowego w tych wyszukiwarkach jest pierwszym i najlepszym sposobem zdobywania klientów. Potencjalni klienci korzystający z wyszukiwarki dzielą się głównie na niezdecydowanych szukających informacji i opinii do podjęcia decyzji zakupu produktu do zapokojenia ich potrzeby - używają oni słów kluczowych bardzo ogólnych, jak "karma dla psa", "telewizory lcd" czy "meble biurowe". Oraz na klientów zdecydowanych na zakup i poszukujących konkretnego produktu, którzy najczęściej wpisuję w wyszukiwarkę nazwy produktu lub markę.

Pozycjonowanie szerokie sklepu internetowego = wysokie obroty

Pozycjonowanie long tail sklepu internetowego jest najskuteczniejszym sposobem dotarcia do klientów z tej drugiej grupy, czyli tych, którzy podjęli już decyzję o zakupie na podstawie znalezionych w sieci informacji i opinii. Wypozycjonowanie sklepu internetowego na nazwę, markę czy inne słowa związane z produktami znajdującymi się na sklepie internetowym zwiększa sprzedaż sklepu internetowego w dużo większym stopniu niż przy użyciu tylko pozycjonowania wąskiego na ogólne słowa kluczowe lub przy użyciu innych technik marketingowych. Pozycjonowanie szerokie sklepów internetowych pozwala uzyskać dla nich liczbę wejść na poziomie kilkudziesięciu tysięcy miesięcznie lub kilkuset czy nawet kilku tysięcy dziennie w przypadku rozbudowanych sklepów z dużą ilością produktów.

Nasze działania

Aby osiągnać najwyższą sprzedaż na sklepie internetowym proponujemy:

- audyt sklepu internetowego i analizę usability,

- analizę poszukiwań produktów w wyszukiwarkach przez potencjalnych klientów,

- optymalizację sklepu internetowego pod marketing w wyszukiwarkach,

- pozycjonowanie strony głównej sklepu i głównych kategorii produktów,

- pozycjonowanie long tail dla sklepów internetowych,

- analizę statystyk sklepu i efektywności sprzedaży.